عملکرد بهینه
نوشته شده توسط : مسعود کاظمی

شاخص گرانروری روغن موتور فلش کار   یا ویسکوزیته

شاخص ویسکوزیته روغن موتور یا گرانروی یک کد عددی است که  خرید روغن موتور   از آن برای درجه بندی ویکسوزیته روغن موتور استفاده می شود. این درجه  خرید روغن موتور   می تواند به طور مثال 10W-40 یا 20W-50 و … باشد. شما باید از  فروش روغن موتور  پیش دفترچه راهنمای خودروی خود را چک  تعویض روغن موتور  کرده و مطمئن شوید که فروش روغن موتور   چه نوع شاخص فلش کار    گرانروی برای آن   روغن موتور  مناسب است. پس از آن یک  خرید روغن موتور   فیلتر کامل روی روغن موتورهای موجود در  روغن موتور  بازار داشته و تنها  تعویض روغن موتور   می توانید از میان روغن های با همان درجه گرانروی  فلش کار   استفاده کنید. به طور مثال اگر  تعویض روغن موتور   در دفترچه راهنمای خودروی شما فروش روغن موتور   نوشته شده است که خرید روغن موتور     باید برای آن از روغن موتور با روغن موتور   شاخص گرانروری 10W-40 استفاده شود،

شاخص API

شاخص API، یک فلش کار  شاخص آمریکایی است خرید روغن موتور     که از آن برای مشخص  فلش کار  کردن درجه کیفی روغن موتور استفاده می شود. این شاخص فروش روغن موتور   برای خودروهای بنزینی با API SX تعریف شده و برای    خرید روغن موتور   خودروهای دیزلی با API CX مشخص شده است.   فلش کار  در موتورهای بنزینی، جایگزین حرف X، یکی از حرف های روغن موتور لاتین از A تا N خواهد بود و   فروش روغن موتور در موتورهای تعویض روغن موتور    دیزلی جایگزین این حرف، یکی از حروف لاتین A تا J می باشد.

لازم به ذکر است  فلش کار   که با پیش رفتن این حرف روغن موتور   و نزدیک شدن به پایان بازه،  خرید روغن موتور    انتظار داریم که روغن موتور باکیفیت تری در اختیار داشته باشیم. تعویض روغن موتور

روش تعویض روغن موتور ، ساده و کاربردی   روغن موتور

اگر شما   فلش کار  نیز مالک یک خودرو هستید، حتما خرید روغن موتور     چند بار در سال و یا حداقل هر 6 ماه یک بار نیاز به تعویض روغن موتور خودروی خود خواهید داشت. پیش از هر چیز بگوییم این تصور که  فلش کار  چون کیلومتر زیادی با خودرویتان   فلش کار  راه نرفته اید، نیازی به تعویض  خرید روغن موتور   روغن نخواهد بود، یک تصور  تعویض روغن موتور   کاملا اشتباه است و  فلش کار   حتی اگر خودروی خود را برای 6 ماه در پارکینگ  فروش روغن موتور پارک کرده باشید، باز باید پس از سپری شدن این مدت نسبت  روغن موتور به تعویض روغن موتور اقدام کنید. به یاد داشته باشید که  تعویض روغن موتور   این طول کاسته   فلش کار  و برای عملکرد بهینه روغن موتور موتور و حفظ سلامت   فروش روغن موتور آن، نیاز به تعویض روغن خواهد بود.

اگر چه پیشنهاد می کنیم  فلش کار  که انجام این کار را به کارشناس فنی تعویض روغن موتور    خودرو بسپارید، اما اگر کمی دست به آچار هستید و می خواهید خود نسبت به   فروش روغن موتور تعویض روغن موتور زیر را دنبال نمایید  روغن موتور.

پیش از هر چیز برای خرید   فلش کار  روغن موتور مناسب  روغن موتور باید بدانید که نوع  تعویض روغن موتور  روغن موتور در نظر گرفته شده برای خودروی شما چیست. فروش روغن موتور    سطح گرانروی آن باید کدام باشد و … . برای این منظور به دفترچه راهنمای  فلش کار   خودروی آن می توانید نوع روغن خرید روغن موتور    و مشخصات آن  روغن موتور را به علاوه حجم لازم دریافته و در تناسب با آن نسبت به خرید روغن موتور مناسب اقدام کنید.





:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: